• وبلاگ : دين جوان
  • يادداشت : سريال اغما
  • نظرات : 0 خصوصي ، 16 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + ليلي 
    ايشالله با همونا محشور بشيد اتش پرستها.
    خيلي زيبا و خوب بود حرف دل ما رو زدين ممنون از نوشته پر بارتون

    جالب بود.اخه من از كتاب پورداود خونده بودم كه زبان اوستايي از كاملترين زبانهاي دنياست كه با اون حتي اوا و صوت پرندگان رو هم ميشه نوشت كه تقريبا هيچ زبوني چنين قابليتي رو نداره.

    نميدونستم كه دروغ رو با صداي بلند هم ميشه فرياد زد.

    نويسندهش يا فوق العاده بيسواد به تاريخ ايران بوده يا مردم رو احمق پنداشته.

    + ركسانه 
    كاملا موافقم كه روش بسيار زيركانه ايه جهت تخريب چهره باستاني ايران كه با زرتشت آميخته شده . و واقعا متاسفم اگر اين روش به نتيجه برسه .
    + دختر زرتشت 

    درود وسپاس از خشايار عزيز که اين بحث را ايجاد کرد .

    من به خوبي با کارگردانان و نويسندگان تلويزيون وسينما آشنايي و برخورد دارم . کلاس فيلمنامه نويسي زير نظر کارگردان تلويزيون رفتم که نامش را نياورم بهتر است . تو جلسه ي دوم که ذهن منو خوند سعي بر نصيحت و به قول خودشون به راه راست هدايت کردن من کرد . سپس که ديد حريف من نميشه و من در جوابش گفتم جناب من هرگز نمي خوابم که تلاش مي کنم شما را هم بيدار کنم . اعتراف کرد که اگه اين جوري صحنه سازي نکنند چيکار کنند . تو دفتر شخصي ايشون کتابهايي با نام نهج البلاغه قران مجيد دفاع مقدس ....... به چشم ميخورد من فقط به کتابها نگاه ميکردم که نگاه منو خوند و گفت توهم اگه ميخواي وارد سينما بشي و متن هايي که مي نويسي تصويب بشه بايد همين نقابي که ما به صورت داريم بزني و ذهنيت خودتو کنار گذاشته و باب ميل قانون و حکومت بنويسي و بازي کني . اما دوستان عزيز من و شما بيداريم و زير بار چنين ننگي نمي ريم افراد پول پرست خود و تمدن و گذشته ي خود رو فراموش ميکنن و به ياوه گويي ديگران گوش مي سپارن . من اين سريال که خشايار عزيز اشاره کردن رو نديدم و هرگز وقت خودمو صرف چنين برنامه هايي نمي کنم اما سريال يک وجب خاک رو که طنز است ميبينم اونم به خاطر اينکه ذهن خسته ي ما به خنده احتياج دارد . اينان به خودشون اجازه نمي دن يا حتي اجازه ندارن نام عربي بر شخصيت منفي متنهاشون بذارن . چون به شخصيتهايي محبوبشان که پيرو اونا هستن توهين ميشه اما باکي ندارن که به نامهاي زيباي ايران عزيز توهين بشه . مانند کبک سرشونو زير برف کردن اميد که به زودي از اين خواب بلند و ننگين بيدار شوند . درود بر ايران و ايرانيان و ايران دوستان .

    + دختر زرتشت 
    وقتي يه نفر مي بينه چند غريبه دارن به خانواده اون بي حرمتي و زور گويي ميکنند و قصد دارند فرهنگ شخصي خودشون رو به اون خونواده تحميل کنند اعضاي اون خانواده چکاربايد بکنند غير ازاينه که مبارزه و ايستاده گي کنند . ممکن اون شخص هم وطن اون باشه اما اعضاي خانواده که نيست . پس ما اگه داريم از فرهنگ و نژاد خودمون دفاع ميکنيم به اين دليل که نمي خوايم اين اعضاي خانواده از هم بپاشه و فرهنگي که مي دانيم متن و آگاهانه هست رو به يه مشت بي فرهنگ بفروشيم . نژاد پرستي رو تو چي ميبينيد شما ؟

    درود بر تو دوست گرامي. آري براستي بايد تأسف خورد از اين بي مهريهاي از روي ناداني و دشمني..... براستي كه مئژدتهاست صدا و سيما با سيمايي نا موزون به نابودي فرهنگ كهن ملي ما كمر بسته و حال با بخشنامه هاي چند سال اخير كه فيلمهاي عقل گرايانه را ممنوع نموده به ترويج خرافه پرستي مي‌نمايد. براستي تخيلي و مذهبي بودن سريال اغماء نيست كه مشكل است كه مي توانست ارزش باشد اما اين سريال كه تقليدي بهتر از او يك فرشته بود است، تمام گناهان آدمي را بر نام شيطان مي نويسد و انسان خاكي را بي اختيار و عقل و شعور مي نماياند كه تنها مي تواند از دين آنهم اسلام پيروي كوركورانه كند و يا شيطان....

    آري نويسنده رسالتي بر دوش دارد و آنهم حمله به عقل گرايي و شعور است. البته كه دينها، كتابها، زبانها و اشخاص عقل گرا نيز به ناچار در پرتو هجمه اينان قرارخواهند گرفت. چنين است كه عقل گراياني چون زرتشت مي‌بايست در اين گيرو دار مورد هجوم قرار گيرند. اينگونه است كه فرهنگ عرب جاهل بر فرهنگ نياكان فرزانه‌مان پيشي مي گيرد و نام زبان كامل بر آن مي نهند. اينگونه است كه زباني كه خود بيان مي دارند در زمان ظهور اسلام بيش از 14 نفر در كل شبه جزيره عربستان بدان نمي نگارند كاملترين است. گويي كه زبان به خودي خود شكل مي گيرد. آري زبان يك قوم با شعور آن قوم و بينش انها نقش مي‌بندد. آري اينگونه است كه ايرانياني كه خود سبب اعتلاي زبان عربي و اسلام شده اند دست دوم و بربرهاي عرب نخستين ناميده مي شوند. اينگونه است كه عرب كه حتي نام عبادتگاه خود را از نامي پارسي (مزگت) مي‌گيرد برتر است. آري مشخص است كه كسي كه جامه عربي به تن مي كند بيش از اين نيز نتواند گفت.

    با تشكر از تو دوست عزيز

    موفق باشي

    سلام با سپاس از شما جواب سلام واجبه عليك سلام

    در مورد اين سريال كه به نظر من نويسندش كولاك كرده ديگه از اين بدتر نمي تونست بنويسه كه كامل زده به هدف شيطان خدا به دادش برسه

    + بزرگمهر 

    درود بر شما آقاي مهرداد

    راستش من هم ، همون برداشت شما رو داشتم .

    از اينکه چنين کساني در کشور ايران هستند ، شرمسارم . در برابر همه جهان شرمسارم .

    شوربختانه يک عده مست خوردن نون به نرخ روز هستن و فراموش کردن که اينجا ايران است و نه از واقعيت هاي ايران باخبرند و نه از مسائل روز سياسي .

    + هومن 

    با درود به شما مهرداد گرامي و سپاس از فرستادن اين گفتار خردمندانه

    نميدانم ايا دوستان تا کنون به ديگر سريالها با نگاهي دقيق تر ديده اند يا نه.

    همه نقشهاي منفي در سريالهاي ايراني داراي نامهايي از اين دسته اند: کورش - داريوش - خشايار - کامران - مهران - آرش -افشين - بابک - فرهاد و...

    به راستي من نميدانم اينها با گذاردن چنين نامهايي بر روي تبهکاران و آدمکشها در سريالهايشان چجه آماجي را دنبال ميکنند که تيشه برداشته اند و اينگونه به جان ريشه و اصل خويش افتاده اند. آيا به راستي خود را مديون اين بزرگمرداني که اينگونه از نامشان سو استفاده ميکنند نميبينند؟ با وجدانشان چگونه کنار مي آيند اين سازندگان سريالها نويسندگان . کارگردانان.

    سريالي از شبکه استاني پخش ميشد به نام پول کثيف اين ديگه از همه شگفت انگيز تر بود چون اتاق سرکرده آدمکشها و قاچاقچيان ديوارش پر بود از عکسهاي تختجمشيد و پاسارگاد به جز بهره گيري از نام داريوش براي يکي ديگر از سرکردگان (اين خنده از شادي نيست)

    در سريال يک وجب خاک هم که ميبينيم تنها خلافکار اين سريال نام زيباي بهمن را دارا هست.

    و شگفت اننگيز تر هم اين هست که رويه حوادث و رويدادهاي تلخ روزنامه هارا که نگاه ميکنيم هميشه وارونه هست هرچه دزد و خلافکار ميبينيم که به مردم آسيبي زده اند نام هاي بيگانه و غير ايراني داردند و هرچه نشوتار و مقاله هاي سودمند ميبينيم نويسندگاني با نام هاي پارسي دارند.

    من خودم براي همين چيزها از ديدن برنامه هاي تلوزيوني بيزار هستم

    اينهارا هم جسته گريخته ميبينم

    + آروند 

    اي گرامي دوستان:

    نبايد بر اين افراد خرده گرفت زيرا آنان خود عربند و اجازه دارند از زبان فرهنگشان دفاع کنند.ولي بد به حال ما ايرانيان که زير سلطه اين اعرابيم و حکومتي پيرو عرب بر ما حکومت ميکند.

    عرب در بيابان ملخ ميخورد سگ اسپهان آب يخ ميخورد

    ولي اين طور نمايان است که امروزه اين اعراب بهترين غذاها را در ايران تناول ميکنند.

    + شاهزاده 

    درود

    با سپاس بي شايان از شماسرور گرامي که اينگونه تيز بين و ريز بينانه يه بررسي اين دسته ننگ بار که نام گردانندگان صدا و سيما و وزارت ارشاد را به خود گرفته اند مي پردازيد.

    من نيز اين جفنگيات را ديدم و با خود پنداشتم تا چه اندازه مي توانند کوته فکر و بي خرد باشند که چنين سخنان کودکانه اي را به گوش مردم رسانند و با خود بپندارند که زخمي بر فرهنگ و زبان ايران زمين وارد آورده اند و از اين مهم بر خود ببالند!!!!

    اينان بيمارند ،بيماري ايران ستيزي و خودفروختگي دارند .

    چه اندازه خريت به خرج داده اند که در نيافتند اگر قرآن به زبان تازي است و پيامبر اسلام از تازيان بوده هيچ شوندي براي نابودي ديگر زبان ها و فرهنگ ها وجود ندارد و با اين کار حتي يک وجب از خاک موال ( پوزش مي خواهم ) هم بهشان نميرسد چه برسد به خاک فردوس. برايشان از درگاه خداوند خردي بيش خواستارم

    پروردگار توانا ايران و فرهنگ و ارزشهايش را از گزند کم خردان و خود فروختگان بپايد.

    + فنا 

    در سريالي ديگر (البته فقط گوشه اي از آن را ديدم) موضوع فردوسي منجي زبان پارسي است - که نمي دانم باه چه وسيله اي ارتباط پيدا مي کند به صدر اسلام و داستانهاي تاريخي عربستان - نمي دانم عجم زنده کردم بدين پارسي- چگونه به تاريخ اعراب برمي گرده ( البته اصلا اين سريال رو نديدم و واقعا نمي دونم قضيه چي ود - اما همون قسمت کوجک رو که هم ديدم کافي بود ) - اين سريالها با هزينه هاي گزاف توليد مي شه تنها براي اينکه اهداف سياستمداران خاصي رو در ذهن اين مردم فروکنند و چهخوب هم استفاده ميکنند - انهم اخبارو... است که ديگه حاجت به بيان نيست

    ثروت و دارايي و فرهنگ و تمدن و همه چيز ايران فداي عرب جاهل شد و ما ماند ه ايم وما - يه وسيله تفريحي- آموزشي هم براي ما نذاشتند که بي دغدغه و با آرامش از آن استفاده کنيم - الان دلخوشي ما در ميهن خودمان چيه ؟ در کشور خودمان غريبيم و به نظر من تنها راه ،مبارزه است و آگاه نمودن هم ميهنانمان

    + ياسين 
    کاملا با شما موافقم...
    تازي زاده ها از اينکه نام هاي زيباي ايراني رواج پيدا کند سخت هراسانند.
    در تمام فيلمهايي که مي خواهند نقش منفي شخصيت مفابل را تجسم کنند نام ايراني وزيبا بر روي او مي گذارند.
    انگار يادمون رفته جنايت هاي کثيف محمد بيجه بچه کش و علي باغي رو که چند بار اعدام شدند.
    البته منظور ما نام هاي پاک پيامبران وامامان نيست ولي داشتن نام عربي دليل بر آن نمي شود که شخص معصوم وپاک است. وهمينطور نام هاي اسطوره هايمان براي جنايتکاران.
    من خوشحال شدم که الياس نسبت به گات ها واوستا پدافند داشت و طرفداري کرد ولي مثل اينکه گفته شما درست از آب دراومده واو يک شيطان خواهد بود. اين توهين به من وشما ايرانيست.(پس ما عربي صحبت کنيم بخاطر اينکه قدرت مانور دارد)
    + سامي 

    شکي نيست که از آرمانهاي رژيم نابودي تمامي فرهنگ پيش از اسلام ميباشد.

    به نظر من مردم ايران با اين گونه کثافت کاريهاي سياسي رژيم آشنا هستند و هميشه خلاف روند اعتقادي اونها گام برميدارند. در طي سالهاي اخير مردم ايران خيلي بيشتر از نامهاي ايراني استفاده کردند و اين روند به شدت افزايش داشته است. امروز شاهد آن هستيم که کمتر مادر و پدري نام فرزندش را کريم ،رحيم، مرتضي، عباس، قادرو.. بگذارند

    البته نام براي کسي شخصيت نمي آورد ولي نام زيبا برازنده شخصيت زيبا است.

    نکته بسيار جالب اين است که خود عربها اين گونه اسامي را هرگز بر روي فرزندان خود نميگذارند. نامهايي مانند غلام که در فرهنگ تازي به کام دهندگان زنان در بهشت اطلاق ميشود براي آنان مايه شرم است و براي برخي هم وطنان مايه افتخار.

    جاويد فرهنگ ايران که بزرگترين نيروي کائنات((اهريمن کژ انديش)) به جانش افتاده

       1   2      >